Evalueren: Van onderwijswaardering naar -verbetering

Translated title of the contribution: Evaluation: From educational appraisal towards -improvement

Sanne van Vugt*, Simone Timmerman

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Om e-producten in het onderwijs te verbeteren, worden in het UMCU evaluatieformulieren afgenomen bij gebruikers. Met behulp van een nieuwe manier van evaluatievragen stellen, wordt meer zinvolle feedback gegenereerd om onderwijs te verbeteren. In dit artikel geven de auteurs acht tips waarmee onderwijsprofessionals hun eigen evaluatieformulieren kunnen verbeteren.

Het Onderwijscentrum van het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMCU) heeft als missie om studenten en professionals in de gezondheidszorg en het (bio)medische onderzoek op te leiden tot topprofessionals. Samen met anderen draagt het centrum bij aan veilig werken en aan kennisontwikkeling in en voor de gezondheidszorg (Onderwijscentrum, 2018). Er is structurele aandacht voor verbetering van onderwijs en opleiden waarvoor kwaliteit gerelateerde procedures zijn ingericht. Eén van deze kwaliteitsinterventies is het afnemen van evaluatieformulieren onder verschillende doelgroepen waarbij verschillende onderwijs- en opleidingsvormen worden geëvalueerd. Denk hier aan formeel onderwijs voor (bio)medisch studenten, zoals cursussen, stages, scriptiebegeleiding en de opleiding als geheel, maar ook trainingen en e-producten voor studenten en professionals binnen het UMCU. In dit artikel wordt gefocust op de evaluatieformulieren die verbonden zijn aan e-producten.
Translated title of the contributionEvaluation: From educational appraisal towards -improvement
Original languageDutch
Article number2
JournalOnderwijsInnovatie
Publication statusPublished - May 2019
Externally publishedYes

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Evaluation: From educational appraisal towards -improvement'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this