Ervaringen van VT-leraren in het kwalitatief analyseren van leertaken

C. Driessen, M. Brekelmans, J. Haenen, G. Westhoff

Research output: Contribution to journalArticleAcademic

Abstract

VT-leraren kunnen taken in de leergang effectief vinden als zij merken dat hun leerlingen deze als plezierig en nuttig ervaren. Toch kunnen leerlingen met plezier aan een taak werken, de taak nuttig vinden en met succes uitvoeren, maar er weinig van leren. Om de effectiviteit van een taak in te schatten is inzicht nodig in kenmerken van taken die bijdragen aan de verwerving van de vreemde taal. Het kwalitatief leren analyseren van taken richt zich op het ontwikkelen van dit aspect van professionaliteit van VT-leraren. Wat zijn de ervaringen van leraren in het kwalitatief analyseren van leertaken?
Original languageDutch
Pages (from-to)19-27
Number of pages9
JournalLevende Talen Tijdschrift
Volume8
Issue number3
Publication statusPublished - 2007

Keywords

  • vreemdetalenonderwijs
  • didactiek
  • leergang
  • leertaken

Cite this