Er was eens... Over de kracht van verhalen in gezondheidsvoorlichting

Translated title of the contribution: Once upon a time...: About the power of stories in health communication

A. Boeijinga, José Sanders, J.A.L. Hoeken

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Hoe beweeg je werknemers ertoe om gezonder te gaan leven? Het is een vraag die veel bedrijven bezighoudt. Een goede gezondheid is immers niet alleen van belang voor de werknemer zelf. Onderzoek heeft aangetoond dat gezonde werknemers minder vaak afwezig zijn. Daarnaast zijn ze productiever, wat ook een positief effect heeft op de productiviteit van hun collega's. Een echte win-win dus. Terwijl de vraag naar effectieve gezondheidscommunicatie op de werkvloer eenduidig is, blijkt het antwoord dat allerminst. Vooral voor doelgroepen die lastiger te bereiken zijn, zoal groepen met een lagere gezondheidsgeletterdheid.
Translated title of the contributionOnce upon a time...: About the power of stories in health communication
Original languageDutch
Pages (from-to)7-9
JournalAd rem : een uitgave van de Vlaamse Vereniging voor Zakelijke Communicatie
Volume31
Issue number3
Publication statusPublished - 2017

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Once upon a time... About the power of stories in health communication'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this