Emoji in webcare

    Research output: Non-textual formWeb publication/siteProfessional

    Abstract

    Emojis bestaan uit grafische gezichtsuitdrukkingen, ideogrammen (symbolen die verwijzen naar een idee, zoals verliefd) en pictogrammen (symbolen die verwijzen naar een object, zoals huis).Het Unicode Consortium brengt ieder jaar vijftig tot honderd nieuwe emojis uit en geeft iedere emoji een code, een betekenis en doet een suggestie voor de vormgeving.Merken gebruiken emojis om hun berichten menselijker te maken. Denk bijvoorbeeld aan de reclame van zorgverzekeraar Ditzo over hun klantenservice via WhatsApp.Hoe beïnvloeden emojis in webcare-berichten de perceptie van webcare-medewerkers?
    Original languageEnglish
    PublisherStichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC).
    Media of outputOnline
    Publication statusPublished - 9 Apr 2019

    Keywords

    • webcare

    Fingerprint

    Dive into the research topics of 'Emoji in webcare'. Together they form a unique fingerprint.

    Cite this