Abstract
In dit rapport wordt een effectevaluatie van het project Welkom in mijn Wijk (WIMW) besproken. De voornaamste doelen van dit project zijn het vergroten van de multiculturele competenties van basisschoolleerlingen, het tegengaan van vooroordelen en het bevorderen van een positieve houding ten aanzien van het omgaan met onbekende mensen. Uit de resultaten blijkt dat het project inderdaad heeft bijgedragen aan een positiever geworden houding van basisschoolleerlingen ten aanzien van culturele verschillen tussen mensen. Ook
geven de deelnemers aan meer open te staan voor contact met onbekende kinderen en deelnemers met een migratieachtergrond geven aan positiever contact te hebben met Nederlandse kinderen in hun wijk. Er is weinig verandering gevonden in reflectievaardigheden met betrekking tot verschillen tussen mensen en in de vooroordelen over andere etnische groepen. Deze effectevaluatie laat dus zien dat WIMW een positieve bijdrage kan leveren aan het bevorderen van burgerschapsvaardigheden van leerlingen
geven de deelnemers aan meer open te staan voor contact met onbekende kinderen en deelnemers met een migratieachtergrond geven aan positiever contact te hebben met Nederlandse kinderen in hun wijk. Er is weinig verandering gevonden in reflectievaardigheden met betrekking tot verschillen tussen mensen en in de vooroordelen over andere etnische groepen. Deze effectevaluatie laat dus zien dat WIMW een positieve bijdrage kan leveren aan het bevorderen van burgerschapsvaardigheden van leerlingen
Original language | English |
---|---|
Place of Publication | Utrecht |
Number of pages | 21 |
Publication status | Published - 2018 |