Abstract
Het promotieonderzoek van Dubravka (Knezic, 2011), waarbij Theo Wubbels een van de promotoren was, laat zien hoe een training in Socratischegesprekken leraren (in opleiding) ertoe brengt om in interactie met individueleleerlingen beter te luisteren en aan te sluiten op hun behoefte aaninhoudelijke verduidelijking van vakbegrippen. In deze bijdrage willenwij verder nadenken over kwalitatieve aspecten van het onderzoek naarinterpersoonlijke interactie in het onderwijs, niet alleen in geëliciteerdeinteractie in een quasi-laboratoriumsessie waarin de leraar met individueleleerlingen praat, maar in natuurlijke interactie met een hele klas...
Original language | Dutch |
---|---|
Title of host publication | Theorie en praktijk van leren en de leraar : Liber Amicorum Theo Wubbels |
Editors | J.W.F. van Tartwijk, M. Brekelmans, P.J. den Brok, M.T. Mainhard |
Place of Publication | Amsterdam |
Publisher | SWP |
Pages | 69-80 |
Number of pages | 230 |
ISBN (Print) | 978 90 8850 501 0 |
Publication status | Published - 2014 |