Een kwalitatief onderzoek naar didactische interacties

D. Knezic, M. Hajer, E. Elbers

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Abstract

Het promotieonderzoek van Dubravka (Knezic, 2011), waarbij Theo Wubbels een van de promotoren was, laat zien hoe een training in Socratischegesprekken leraren (in opleiding) ertoe brengt om in interactie met individueleleerlingen beter te luisteren en aan te sluiten op hun behoefte aaninhoudelijke verduidelijking van vakbegrippen. In deze bijdrage willenwij verder nadenken over kwalitatieve aspecten van het onderzoek naarinterpersoonlijke interactie in het onderwijs, niet alleen in geëliciteerdeinteractie in een quasi-laboratoriumsessie waarin de leraar met individueleleerlingen praat, maar in natuurlijke interactie met een hele klas...
Original languageDutch
Title of host publicationTheorie en praktijk van leren en de leraar : Liber Amicorum Theo Wubbels
EditorsJ.W.F. van Tartwijk, M. Brekelmans, P.J. den Brok, M.T. Mainhard
Place of PublicationAmsterdam
PublisherSWP
Pages69-80
Number of pages230
ISBN (Print)978 90 8850 501 0
Publication statusPublished - 2014

Cite this