Docent-leerling interacties en het sociaal klimaat in de klas

J.W.F. van Tartwijk, M.T. Mainhard, M. Brekelmans, P.J. den Brok, J. Levy

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Abstract

In 1984 verdedigden Hans Créton en Theo Wubbels hun proefschrift met als titel “Ordeproblemen bij beginnende docenten” (Créton & Wubbels, 1984) met Herman Hooymayers als promotor. In dit proefschrift werd verslag gedaan van een onderzoeksproject dat eind jaren zeventig was gestart, en waarin medewerkers van de Universiteit Utrecht en vijf scholen voor voortgezet onderwijs de begeleiding van beginnende leraren onderzochten...
Original languageDutch
Title of host publicationTheorie en praktijk van leren en de leraar : Liber Amicorum Theo Wubbels
EditorsJ.W.F. van Tartwijk, M. Brekelmans, P.J. den Brok, M.T. Mainhard
Place of PublicationAmsterdam
PublisherSWP
Pages25-42
Number of pages18
ISBN (Print)978 90 8850 501 0
Publication statusPublished - 2014

Cite this