Abstract
Het imago van Detroit is in de loop der jaren veranderd.
Ooit werd het gezien als het beloofde land waar men de Amerikaanse droom kon uitleven, maar die droom is als gevolg van de-industrialisatie en ontvolking
veranderd in een nachtmerrie. Vanuit de ruïnes verrijzen echter nieuwe imago’s, gebaseerd op het herstel en de gemeenschap van Detroit. Citymarketing speelt geen rol in deze ‘bottom-up’ visies van de stad.
Dit artikel zal verder ingaan op de verhalen rondom deze imago’s en de ruimtelijke uitwerkingen hiervan op Detroit.
Ooit werd het gezien als het beloofde land waar men de Amerikaanse droom kon uitleven, maar die droom is als gevolg van de-industrialisatie en ontvolking
veranderd in een nachtmerrie. Vanuit de ruïnes verrijzen echter nieuwe imago’s, gebaseerd op het herstel en de gemeenschap van Detroit. Citymarketing speelt geen rol in deze ‘bottom-up’ visies van de stad.
Dit artikel zal verder ingaan op de verhalen rondom deze imago’s en de ruimtelijke uitwerkingen hiervan op Detroit.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 20-24 |
Number of pages | 5 |
Journal | AGORA : Magazine voor Sociaalruimtelijke vraagstukken |
Volume | 2013-4 |
Publication status | Published - 2013 |