De “ultieme HRM-vraag”: Zou jij je werkgever aanbevelen aan familie en vrienden?

T. Legerstee, L.G. Tummers, S. Van Beek, M. Lankhaar

Research output: Other contributionOther research output

Abstract

Organisaties streven daarom naar 'loyale' werknemers. Er zijn al verschillende manieren om loyaliteit te meten, zoals via 'organisatiebetrokkenheid'. Maar is er niet één ultieme vraag die we kunnen stellen? Misschien kunnen we deze loyaliteit meten via de zogenaamde 'Werkgever Net Promotor Score'. Deze vraag is afgeleid van het artikel van Frederick Reichfeld uit de Harvard Business Review, getiteld "The one number you need to grow". Reichfeld stelt er een 'ultieme vraag' is die bedrijven aan hun klanten kunnen stellen. Deze vraag: "In welke mate beveelt u deze organisatie aan bij vrienden en familie?" wordt in klanttevredenheidsonderzoeken gebruikt gebruikt om de loyaliteit van klanten te meten.
Original languageEnglish
PublisherHRZone.nl
Place of PublicationHRZone.nl
Publication statusPublished - 2014
Externally publishedYes

Fingerprint

Dive into the research topics of 'De “ultieme HRM-vraag”: Zou jij je werkgever aanbevelen aan familie en vrienden?'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this