Abstract
Het is belangrijk om de intergenerationele overdracht van beperkte basisvaardigheden te doorbreken en de basisvaardigheden bij ouder en kind te versterken. In dit onderzoek richten we ons specifiek op gecijferdheid – het adequaat en autonoom kunnen omgaan met getallen, tabellen en andere kwantitatieve gegevens in onze wereld. We ontwikkelden de Rekentrein, een aanpak gericht op het versterken van gecijferdheid door het bieden van een thuisomgeving waarin gecijferdheid op een positieve manier gestimuleerd wordt. Het doel van de aanpak is om de gecijferdheid bij ouder en kind te versterken en gezinnen te laten ervaren dat rekenactiviteiten leuk kunnen zijn.
De centrale vraagstelling van dit onderzoek was: Op welke manier kan de aanpak van de VoorleesExpress aangepast worden om gecijferdheid te ontwikkelen?
Dit onderzoek is tot stand gekomen met subsidie van het Expertisepunt Basisvaardigheden.
De centrale vraagstelling van dit onderzoek was: Op welke manier kan de aanpak van de VoorleesExpress aangepast worden om gecijferdheid te ontwikkelen?
Dit onderzoek is tot stand gekomen met subsidie van het Expertisepunt Basisvaardigheden.
Original language | Dutch |
---|---|
Publisher | CINOP Expertisecentrum |
Publication status | Published - 2023 |
Keywords
- mathematics education
- adult education