De klas in beeld: Boek Grote Rekendag

Translated title of the contribution: Data representation of the class: Big Mathematics Day

R. Keijzer, V.H. Jonker, M.M. Wijers, F.H.J. van Galen, C.J.G. Borghouts, A.B. Buter, Greetje van Dijk, F. Munk, L. Oosterwaal, L. Prinsen, Marijke Spoelder, C. Verschure

Research output: Other contributionOther research output

Abstract

Tijdens de twaalfde Grote Rekendag brengen alle groepen hun klas in beeld. Dit betekent dat de kinderen verschillende grafieken maken over wat hen typeert en wat hen bezighoudt. De activiteiten tijdens de Grote Rekendag horen bij het nieuwe domein verbanden. Bij het maken van een grafiek gaat het om het verzamelen van gegevens. Als de gegevens verzameld zijn, is het zaak dat de kinderen goed nagaan hoe je deze gegevens zo kunt ordenen dat er een overzichtelijk beeld ontstaat. Dit beeld helpt om zicht te krijgen op hoe je je dagelijkse leven goed in beeld kunt brengen. Maar dat is niet het enige. Je leert zo ook jezelf en je groep kennen.
Translated title of the contributionData representation of the class: Big Mathematics Day
Original languageDutch
Typeteaching materials
Media of outputBook/Web/PDF
PublisherFreudenthal instituut
Number of pages94
Place of PublicationUtrecht
Volume12
Publication statusPublished - 2 Apr 2014

Keywords

  • mathematics education
  • primary education

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Data representation of the class: Big Mathematics Day'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this