Abstract
MOOCs bieden studenten meer vrijheid dan traditioneel onderwijs. Dit betekent dat studenten een groter deel van hun leren zelf moeten reguleren. Zelfregulatie is belangrijk om succesvol te zijn in open online onderwijs (OOO). Drie motivationele factoren, taakwaardering, leerdoeloriëntatie en zelfeffectiviteit, zijn bekend als voorspellers van zelfregulatie in traditioneel onderwijs. Het is onbekend of deze relatie ook stand houdt in OOO. Verwacht wordt dat dit geldt voor taakwaardering en zelfeffectiviteit, maar niet voor leerdoeloriëntatie. In tegenstelling tot een kennisoriëntatie, is een prestatieoriëntatie namelijk zelden mogelijk in OOO. Daar is namelijk kennis voor nodig van de prestaties van andere studenten. Vandaar dat geen verband wordt verwacht tussen leerdoeloriëntatie en zelfregulatie. Regressieanalyse moet uitwijzen of deze hypotheses juist zijn.
Original language | Dutch |
---|---|
Publication status | Unpublished - 2016 |
Event | Onderwijs Research Dagen 2016 - Erasmus Universiteit, Rotterdam, Netherlands Duration: 25 May 2016 → 27 May 2016 |
Conference
Conference | Onderwijs Research Dagen 2016 |
---|---|
Abbreviated title | ORD |
Country/Territory | Netherlands |
City | Rotterdam |
Period | 25/05/16 → 27/05/16 |