De dialoog in het mbo over lastige maatschappelijke onderwerpen: Hoe kunnen we online het gesprek aangaan? MBO-studenten in Europa aan het woord.

Translated title of the contribution: The dialogue in senior secondary education on contested civic issues: How can we start the online conversation? Students in senior secondary education speaking.

Manja Coopmans*, Jonne Bloem, Damian van der Neut

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journalArticlePopular

Abstract

Het Erasmus+ project Vox Pop Europe ontwikkelt en evalueert een internationaal,
digitaal dialoogplatform waar mbo-studenten uit verschillende landen en met diverse
achtergronden en ervaringen met elkaar in gesprek kunnen gaan over uiteenlopende
maatschappelijke onderwerpen. De afgelopen maanden zijn iets meer dan 700 mbostudenten gevraagd om input over welke onderwerpen ze graag met jongeren uit
andere Europese landen zouden willen bespreken en hoe we de online context hierbij
zo goed mogelijk kunnen inzetten. Een eerste evaluatie.
Translated title of the contributionThe dialogue in senior secondary education on contested civic issues: How can we start the online conversation? Students in senior secondary education speaking.
Original languageDutch
Pages (from-to)24-27
JournalProfiel. Vakblad voor de BVE-sector
Volume2022
Issue number2
Publication statusPublished - Mar 2022

Fingerprint

Dive into the research topics of 'The dialogue in senior secondary education on contested civic issues: How can we start the online conversation? Students in senior secondary education speaking.'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this