De concept-contextbenadering in het primair onderwijs

M. van Graft, K.T. Boersma, M. Goedhart, B. van Oers, M. de Vries

Research output: Book/ReportReportProfessional

Abstract

Dit inhoudelijke, conceptuele kader is een eerste stap om voor het primair onderwijs de concept-contextbenadering te vertalen naar onderwijs. De focus van dit document ligt dan ook bij de beschrijving van contexten in concrete aangrijpingspunten (organismen, objecten en verschijnselen) en activiteiten, die gekoppeld kunnen worden aan kernconcepten op het gebied van natuur en techniek. Dit conceptuele kader kan vertaald worden naar de onderwijspraktijk, anders gezegd: moet worden gedidactiseerd, waarbij zichtbaar wordt over welke kwaliteiten leraren dienen te beschikken om uitvoering te geven aan betekenisvolle leeractiviteiten. Om hier een beeld van te krijgen zijn in dit document enkele voorbeeldmatige uitwerkingen opgenomen.
Original languageUndefined/Unknown
Place of PublicationEnschede
PublisherSLO
Number of pages2
Publication statusPublished - 2009

Cite this