Curriculum voor het jonge kind

Translated title of the contribution: Curriculum for young children

Research output: Book/ReportReportProfessional

Abstract

Een pedagogisch curriculum voor jonge kinderen?
Er spelen verschillende ontwikkelingen in het veld. Zo worden de dagopvang en het peuterspeelzaal- werk verder geharmoniseerd. Daarnaast wordt het wettelijk kwaliteitskader herijkt (Het Nieuwe Toezicht) waarin pedagogische doelbepalingen verder worden uitgewerkt in het licht van het bevorderen van 21ste-eeuwse vaardigheden bij kinderen. Welke rol kan een pedagogisch curriculum hierin spelen? Pauline Slot geeft in dit artikel een uiteenzetting van de stand van zaken met betrekking tot de wettelijke status en inhoudelijke invulling van een pedagogisch curriculum in Nederland en maakt hierbij een vergelijking met omringende, Europese landen. Verder worden onderzoeksgegevens uit binnen- en buitenland beschreven met betrekking tot de effecten van een pedagogisch curriculum op de ontwikkeling van kinderen.
Translated title of the contributionCurriculum for young children
Original languageDutch
Place of PublicationUtrecht
PublisherBureau Kwaliteit Kinderopvang (BKK)
Number of pages24
Publication statusPublished - Oct 2016

Keywords

  • curriculum
  • 21st century
  • early childhood education and care

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Curriculum for young children'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this