Abstract
De hoofdvraag waarop we in het ontwerpgerichte professionaliserings- en onderzoeksproject een antwoord zochten, luidde: Wat ondersteunt leerkrachten in het creëren van een onderwijsleeromgeving, gericht op hoogwaardige kennisontwikkeling van leerlingen in zaakvaklessen met Engels als voertaal? In antwoord op die vraag concluderen we dat met name de volgende vier factoren maakten dat de in het project beoogde bijdrage aan de professionele- en praktijkontwikkeling van de vijf consortiumscholen gerealiseerd kon worden: 1) tegemoetkoming aan contextspecifieke factoren; 2) kennis nemen en toepassen van theorie; 3) ruimte voor reflectie; 4) uitwisseling en samenwerking met collega’s. Hieronder lichten we het belang van ieder van deze factoren kort toe en bespreken we enkele gerelateerde aanbevelingen en handvatten voor bredere
praktijkontwikkeling.
praktijkontwikkeling.
Original language | English |
---|---|
Publisher | NRO |
Number of pages | 72 |
Publication status | Published - 2021 |