Abstract
Het rekenen in het basisonderwijs is al geruime tijd het onderwerp van discussie. In onderstaand
artikel betogen Marja van den Heuvel-Panhuizen en Adri Treffers van het Freudenthal
Instituut, dat als er geen methodevernieuwing had plaatsgevonden, de uitkomsten van het
rekenwiskundeonderwijs thans lager zouden zijn geweest. Ze baseren zich op periodieke peilingen
van het onderwijsniveau, uitgevoerd door het Cito.
artikel betogen Marja van den Heuvel-Panhuizen en Adri Treffers van het Freudenthal
Instituut, dat als er geen methodevernieuwing had plaatsgevonden, de uitkomsten van het
rekenwiskundeonderwijs thans lager zouden zijn geweest. Ze baseren zich op periodieke peilingen
van het onderwijsniveau, uitgevoerd door het Cito.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 120-124 |
Number of pages | 5 |
Journal | Nieuw archief voor wiskunde. Serie 5 |
Volume | 11 |
Issue number | 2 |
Publication status | Published - Jun 2010 |