Effortless Engagement #004: Smooth agents! Onderzoek naar gepersonaliseerde conversational agents in customer service

    Press/Media: Other

    Period14 May 2021

    Media contributions

    1

    Media contributions

    • TitleEffortless Engagement #004: Smooth agents! Onderzoek naar gepersonaliseerde conversational agents in customer service
      Degree of recognitionNational
      Media name/outletSpotify
      Media typePodcast
      Country/TerritoryNetherlands
      Date14/05/21
      Descriptionn editie 4 van de Effortless Engagement podcast spreekt Levi Witbaard met Christine Liebrecht van Tilburg University en Charlotte van Hooijdonk van Utrecht University. Zij doen onderzoek naar chatbots en kijken hierbij specifiek naar de menselijke eigenschappen die er nodig zijn om een gesprek met een chatbot soepel en aangenaam te laten verlopen.

      Steeds meer organisaties zetten chatbots in ter ondersteuning van de customer service medewerkers en voor efficiƫntere dienstverlening. Daarnaast wordt ook beslissingen maken op basis van data steeds belangrijker. Hoe zit het met de ontwikkeling van de techniek binnen de klantcontact branche, en hoe evalueer je deze techniek? En misschien het allerbelangrijkste: hoe zorg je ervoor dat het menselijke aspect van klantcontact niet verloren gaat met de inzet van chatbots? Christine en Charlotte nemen ons mee in de resultaten van hun onderzoek, en blikken vooruit op de toekomst van artificial intelligence binnen de klantcontact branche.
      URLhttps://open.spotify.com/episode/6a0eGRs0t90rcP8cCxbhzN
      PersonsCharlotte van Hooijdonk, Christine Liebrecht

    Keywords

    • chatbot
    • klantenservice