Panama-conferentie

Activity: Talk or presentationInvited talkAcademic

Description

Doorlopend Denken. Wiskundig denken heeft een belangrijke plaats gekregen in de nieuwe wiskundecurricula die dit schooljaar in klas 4 van havo en vwo worden ingevoerd. Naar aanleiding daarvan is onderzoek uitgevoerd en is nascholing ontwikkeld. Maar wat verstaan we eigenlijk onder wiskundig denken? Hoe kun je het oproepen in je les? Zijn deze ontwikkelingen in het voortgezet onderwijs ook relevant voor het primair onderwijs? Zijn vergelijkbare handvatten te geven? Hoe kunnen we doorlopende leerlijnen op dit punt gestalte geven? In deze lezing wordt het begrip wiskundig denken nader afgebakend aan de hand van een model. Enkele voorbeelden passeren de revu en we denken na over de doorlopende leerlijnen PO-VO rond wiskundig denken. Drijvers, P. (2015). Denken over wiskunde, onderwijs en ICT. Inaugurele rede. Utrecht: Universiteit Utrecht. ISBN 978-90-70786-33-5. http://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/Oratie_Paul_Drijvers_facsimile_20150521.pdf
Period21 Jan 2016
Event titlePanama-conferentie
Event typeConference
LocationVeldhoven, NetherlandsShow on map