Description
Histogrammen lijken simpele grafieken maar uit internationaal onderzoek blijkt dat leerlingen veel problemen ondervinden bij zowel het construeren als het interpreteren van histogrammen. Deze problemen kunnen we verminderen als we zorgen dat leerlingen de statistische ideeën die erachter zitten beter begrijpen. In de presentatie komt aan de orde welke statistische ideeën dit zijn en waarom het onderscheid tussen histogram en staafdiagram zo belangrijk is. In het workshopdeel gaat u zelf aan de slag met diagrammen uit wiskundeboeken en kranten. U krijgt tips over hoe u uw leerlingen kunt helpen om fouten te voorkomen. Doelgroep: docenten havo en vwo, onder- en bovenbouw.Period | 4 Nov 2017 |
---|---|
Event title | NVvW Studiedag 2017 |
Event type | Conference |
Location | Veenendaal, NetherlandsShow on map |
Degree of Recognition | National |
Related content
-
Research output
-
Eye tracking secondary school students’ strategies when interpreting statistical graphs
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference contribution › Academic › peer-review
-
Het FIzier gericht op… wat elke wiskundedocent zou moeten weten over histogrammen
Research output: Contribution to journal › Article › Professional
-
Activities
-
Statistiek: waarom leerlingen geen snars van histogrammen begrijpen
Activity: Talk or presentation › Invited talk › Professional